Stiri Cupa României Masculin

F8 M. VIDEO. Aleksandar Rasic a marcat coșul decisiv după o acțiune suspectă de „pași”

Bogdan Isailă

Bogdan Isailă
18.02.2017

Foto: Dragos Dumitru (CSU Sibiu)

U BT Cluj-Napoca a câștigat pentru al doilea sezon consecutiv Cupa României la baschet masculin. Formația condusă de Mihai Silvășan a trecut la limită de BC Mureș Târgu Mureș, cu scorul de 79-78, după ce în ultimele 40 de secunde au revenit de la -4 puncte.

Aleksandar Rasic a fost artizanul acestei victorii, reușind să marcheze cele cinci puncte decisive. Sârbul a punctat de la mare distanță, pentru ca mai apoi să înscrie un coș din interiorul semicercului. Mureșenii au considerat acțiunea lui Rasic ca fiind suspectă de „pași”.

Sursă video: Digi Sport

Pe rezumatul partidei pus la dispozție de către Digi Sport se poate analiza acțiunea prin care Rasic a reușit să-și creeze spațiul necesar pentru aruncare, după ce s-a îndepărtat de cei doi adversari care îl apărau, Szabolcs Santa și LaMarcus Reed. Începând cu secunda 20 din rezumat puteți revedea faza care a decis Finala Cupei României 2017.

Mureșenii au solicitat abatare de pași la această ultimă fază. Cei doi arbitri aflați în zona acțiunii (baseline și sus) nu au oprit jocul și astfel coșul marcat de Rasic a fost validat.

BC Mureș a cedat a 5-a finală din ultimii ani. Formația a pierdut două finale de cupă în 2015 și 2017 respectiv alte trei finale de campionat în 2013, 2015 și 2016.

29 comentarii la aceasta stire:
  • U BT Cluj-Napoca mihnescu :

    .
    Mi se pare o prostie sa cauti acum explicatii in greselile arbitrilor. Cand pierzi la un punct, evident ca poti sa incerci sa te legi de orice. Daca intra cosul lui Borsa, poate eram noi in situatia asta. Si btw, au fost erori de arbitraj mult mai evidente care nu s-au fluierat. Eu nu consider ca arbitrajul a contat in alegerea castigatorului. Ultimele 2 actiuni ale muresenilor au fost 2 aruncari cu 2 jucatori singur-singurei, Andrei si Borsa. Asta e, n-a fost sa fie. Oricum, jos palaria pt Mures ca au ajuns pana aici, avand in vefere situatia lor. Bravo!

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Mihai Radu :

    Nu, nu!
    Nu, arbitrajul nu a influențat câștigătorul, doar că la coșul decisiv au fost pași. Atâta doar :))

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca Gabriel_U :

    Parere
    La 1:34 se poate vedea foarte clar faza. As fi curios de parerea unui arbitru. Eu din ce stiu nu cred ca sunt pasi.

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca R Razvan :

    pasi
    La reluare se văd pașii. În timpul meciului nimeni N-a zis nimic...
    La o diferență de 1 pct poți sa te legi de orice: de un fault pe aruncare, de pași nesancționați , de impingerile lui Djapa, etc- și au fost astfel de faze. Nu consider ca arbitrii au tras într-o direcție sau alta. Rămâne în schimb aceasta ultima reușită care pare sa vina după o abatere de pași. Dar nu cred într-o teorie a conspiratiei

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • BC CSU Sibiu Hermannstadt :

    Exact ce spuneam in comentariul de dimineata
    ,, Pasi clar la ultimul cos al lui Rasici ! In sala nu mi-am dat seama , dar la televizor se vad clar. Pacat de aceasta echipa a Muresului , dupa atatea finale pierdute ar fi meritat aceasta cupa . Oricum ptr Cluj era un obiectiv minor , campionatul este obiectivul principal , dar dupa parerea mea o sa-l castige la pas.''
    Sau sau la ,, pași " ?
    Iar ptr cei de la Cluj le spun ca pe final conteaza orice decizie cat de mica a arbitrului mai ales la acest scor . Iar pe langa acei pasi a mai fost si faultul cu eliminare la Lazar cu ,, ajutorul " actorului Adamovici. DACA TOATE ACESTE DECIZII ERAU INVERS SI CLUJUL PIERDEA CRED CA ALTE ERAU PARERILE VOASTRE.

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • CSM CSU Oradea nexco :

    Video .
    A mai fost o faza la limita , cand Lazar a cerut video , era o rusine sa verifici situatia ? La alt meci s-a putut face ?!?

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • CSM CSU Oradea nexco :

    Romania .
    Pornind dintr-un citat ,,Din păcate pentru România și baschetul românesc, ceea ce vedem în jocul lui Vlad Moldoveanu este un rezultat a ceea ce a realizat școala americană de baschet cu un român. E adevărat, s-a născut în țara noastră, este fiul unei legende a baschetului românesc, a început acest sport în România, dar absolut toate meritele revin baschetului american."
    Sunt curios ce zic suporterii din tara despre lotul Romaniei pt. Euro 2017 ???

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017)
    • CSM CSU Oradea popsiis:

      Nu e singurul
      Il mai avem pe Alex Olah

      cu 7 ani în urmă (18.02.2017)
    Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca studentU :

    pasi la Rasic
    Pe reluare se vede dar la viteza si momentul de joc respective nu si a dat nimeni seama, nici arbitrii nici banca muresului nici sala, cel mai probabil nici Rasic insusi care se conentra sa si faca loc sa arunce la cos. La Loti Lazar a fost fault in atac.
    E frustrant pt pierzatori dar asta e jocul. Astfel de greseli se fac in toate sporturile, la toate nivelurile. Nu a fost nimic tendentios dupa parerea mea, a fost o greseala umana intr un moment foarte prost pt echipa de mures. Avand in vedere ca auai avut doua aruncari nu stiu cat de mult a fost influentat rezultatul final..

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • CSM CSU Oradea nexco :

    Parerea mea , momentan.
    Moldoveanu , Watson , Mandache , B.Popescu ( cei mai constanti ) ... pe cei din campionatele de afara nu i-am urmarit in mod deosebit ( gen A.Olah ). De aceea am pus aceasta intrebare , fiind zi libera ( all star game ) si lasand la o parte ,,partipriurile" incercam sa fac un lot al Romaniei competitiv la aceasta ora .

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca chair 13 :

    Ultima faza
    Nu sunt pasi, se vede clar la 1:35, in momentul in care Rasici il impinge pe Djapa, mingea inca este in dribling, dupa care opreste driblingul, face saseul in stanga, primul pas, iar pe al doilea arunca, frumos asa cum scrie in carte, este o faza de predat, ca la manual.

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • CS Universitatea Cluj-Napoca Eduard Cristea :

    @chair13
    A fost pasi. Acolo n-a fost nici un saseu. A fost un stop shoot de pe 2 picioare precedat de un pas in lateral - ceea ce este pasi. A lipsit un dribling. Intr-adevar pe video la 1:35 se vede cel mai bine. A fost pasi, dar foarte greu de vazut pe viu. Cand am citit pentru prima data ca ar fi fost pasi mare mi-a fost mirarea, dar a fost.

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017) Raspunde
  • CS Universitatea Cluj-Napoca Eduard Cristea :

    @chair13
    Saseu inseamna drept-stang (sau invers) cu saritura pe 1 picior (obligatoriu ca sa fie saseu) + aruncare. Daca saritura e de pe 2 picioare, nu mai este saseu. Stop shoot-ul este considerat tot 2 pasi pentru ca atingi solul cu stangul apoi vine si dreptul (sau invers) si te ridici de pe 2 picioare ... deci sunt 2 pasi la stop-shoot. Rasic a oprit driblingul + un pas cu piciorul stang in lateral + stop-shoot (care a fost stang, drept marunt) + aruncare. Deci, a fost pasi, clar.

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017)
    • Sepsi SIC Sf. Gheorghe stg257:

      @eduard
      salut, dupa ce stiu eu e lafel de legitim sa faci un pas si sari apoi de pe doua picioare ... ce e greu de observat e daca atunci cand pune dreptul jos mingea e inca in dribbling ... daca da atunci primul pas e stangul, iar apoi sare de pe doua picioare ... deci n-ar fi pasi ... daca nu ... atunci face doi pasi + o saritura deci pasi :)

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • CS Universitatea Cluj-Napoca Eduard Cristea:

      @stg257
      Rasic opreste driblingul cu piciorul drept in parchet, cu stangul face primul pas in lateral - pasul 1, apoi vine si dreptul - pasul 2 si imediat stangul din nou, asezat in spatele piciorului drept - pasul 3 (ceea ce este deja abatere de pasi). Se vede pe video daca il vizualizezi pe youtube si te joci cu tasta de spatiu ... atunci poti vedea cu super-slow-motion atat momentul opririi driblingului cat si numarul de pasi.

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • Sepsi SIC Sf. Gheorghe stg257:

      @eduard
      m-am uitat si eu de mai multe ori ... da imi parea ca sare de pe doua :)

      n-am incercat slowmotion-ul, si nici arbitrii nu l-au incercat live ... chiar daca au un ochi mult mai bun ca al meu ... dar asta ma duce la urmatorul punct ... oare n-ar fi o chestie buna review-ul video in ultimele doua minute ale meciului?

      stiu asta inseamna ca fiecare meci sa fie televizat (sau macar inregistrat) ... iar cu toate.eforturile celor de la digi inca nu suntem acolo ...

      pana una alta cred ca ar fi o doza de profesionalism adusa campionatului, si poate un criteriu in plus pentru uni jucatori in alegerea ligii in care joaca :)

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    Raspunde
  • CS Municipal Mediaș Fisherman :

    Pasi la Rasic
    Faza si comentariile mi-au starnit curiozitatea si am intrebat un prieten bun, arbitru ... Raspunsul sau dupa ce a vizionat situatia a fost, abatere de pasi la Rasic ... Argumentatie simpla : Rasici a terminat driblingul, prinzand mingea in maini cand piciorul stang se afla pe podea iar acesta a devenit picior pivot ... a sarit de pe piciorul stang cu mingea in maini, a pus dreptul pe podea si apoi stangul inainte ca sa elibereze mingea din maini ... Concluzia lui, abatere de pasi. Dar urmarind impreuna clipul, s-a amuzat de faptul ca in articol se mentioneaza faptul ca ”arbitrii aflati in zona nu au oprit jocul si astfel cosul a fost validat” ... In opinia lui, nici unul din arbitrii(”baseline si sus”) nu puteau vedea din pozitiile in care se aflau daca actiunea lui Rasic a fost regulamentara sau nu. Sincer, explicatia lui corelata cu rezultatul final, mi-a lasat un gust amar !

    cu 7 ani în urmă (18.02.2017)
    • Sepsi SIC Sf. Gheorghe MS:

      gust amar?
      Atunci trebuia sa ti lase gust amar si faptul ca muresul a ratat 2 ocazii simple , singur cu inelul, + cand borsa a dat la cos si a avut airball, lituanianul a prins mingea si mai erau 2.7 secunde.se putea face fault , ca muresul a mai avut un time out.ce ar fi sa terminam sa tot acuzam arbitrajul sau ca daca era altfel sigur era altfel.astea-s cacaturi.muresul a avut meciul in mana, a avut 5.1 secunde de atac cu repunerea de sub panoul advers.despre ce mai vorbi?daca so parca vasleau in aceasi barca..muresul a a vut 4 puncte avantaj cand mai erau 47 secunde.si la and one a lui Djapa , se putea da offensive ca a impins si Djapa.daca disecam faza pe faza nu cred ca putem spune ca arbitrii erau de vina, haideti sa nu cadem in penibil.cand mai ai 5 secunde de atac de sub panoul advers si nu profiti, problema trebuie cautata in ograda proprie.De castiga Muresul , castiga pe merit no problem, dar si de a castigat clujul nu cred ca e loc de suparare. a fost un meci frumos in care a castigat echipa cu experienta mai mare

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    Raspunde
  • BC CSU Sibiu Markus :

    proba video
    Daca nu gresesc, doar Grigoras a cerut sa vada reluarea in cazul unei decizii la limita. A facut-o si la Final 8 in semifinale, parca, si la finala cupei la fete, cred ca si la Oradea la un meci etc. In finala aceasta a fost un cos marcat de Lazar pe "sirena", iar Ciulin nu a avut nici cea mai mica intentie sa solicite proba video. In legatura cu faza aceasta, la meci am stat in tribuna opusa si nu mi-am dat seama daca au fost sau nu pasi. Pe reluare se vede ca au fost pasi. Cred ca nici cei de pe banca Muresului nu si-au dat seama, nu am vazut niciun protest. OK, faza s-a desfasurat in viteza, nu a fost o faza foarte clara, insa de asta sunt 3 arbitrii si proba video.

    cu 7 ani în urmă (19.02.2017) Raspunde
  • SCM "U" Craiova Gabriel1092 :

    ?
    ARM , pana la urma cum sunt cu pasii ? Ieri seara ma acuzai ca imi fac conturi duble :)) Chiar as vrea sa iti vad opinia .

    cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • U BT Cluj-Napoca m.sandor:

      pasici :)
      irelevant cu pasii
      muresul a avut 2 aruncari necontestate in ultimul minut, + inca un time out, se putea faulta lituanianul etc etc.era faza rapida , asta e , noroocul nostru.muresula gestionat complet gresit ultimulminut.asta e

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • CS Universitatea Cluj-Napoca ARM:

      U
      Nu vad legatura cu caloriferul!

      cu 7 ani în urmă (21.02.2017)
    Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe martax :

    Nu mai fumaț
    Văd în majoritate comentariilor clujenilor cum o dau cotită, o dau sucită. Ce relevanță are că Mureșul nu a gestionat finalul, atâta timp cât coșul decisiv a venit în urma unei actiuni nepermise de regulament. A fost abatare evidentă de pași. Punct. Vă place sau nu, la această ultimă fază se poate vorbi de viciere de rezultat!

    cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • U BT Cluj-Napoca KBSC2430:

      martax
      Nu poti sa stii cum se termina. Daca se dădeau pasi făceam fault si tot mai aveam un timeout si timp sa dam un cos de 3 deci nu se poate zice sigur ce s-ar fi întâmplat. Asa poti sa diseci ca daca Vlad n-ar fi aruncat cumva la o faza ar fi mai mare diferenta sau daca nu stiu ce nu s-ar fi întâmplat ar fi castigat Muresul. Meciul e jucat nimeni din sala n-a comentat la faza aia pentru ca a fost prea rapid ca sa observe cineva, recunoastem am avut noroc da pana la urma Mures a avut 4 puncte cu 40 de secunde ramase.

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • Sepsi SIC Sf. Gheorghe martax:

      Abordare
      Corect, cupă rămâne la voi. Doar că niciunul dintre voi nu admite că la faza aia au fost pași. Nu mă deranjează faptul că a ajuns Cupa la Cluj, mă deranjează că a existat o fază în final de meci care a influețat direct rezultatul.

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • U BT Cluj-Napoca KBSC2430:

      am inteles
      Am inteles da eu cred ca sunt multi fani care recunosc ca a fost pasi adica oricat de mult as vrea sa nu fi fost faza asta ca sa nu fie discutii tre sa recunosc ca au fost pasi care au dus la cosul decisiv. Dar nu se poate spune ca este singurul motiv pentru care am castigat. Poate au fost faze in timpul meciului care au mers împotriva noastră sau invers saua runcari ratate si altfel ar fi arătat scorul. Sigur ca si noi am fi fost frustrati daca ni s-ar fi întâmplat asa da pana la urma trebuie sa accepte toata lumea. Oricum respect Mures pentru finala au fost foarte buni. In playoff va fi mai clar ca e 3 din 5

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • Sepsi SIC Sf. Gheorghe stg257:

      @martex
      sa sti ca-s multi si clujenii care au vazut pasi (studentu, chair, eduard, ...) au emblema lui mobitelco langa nume. personal as vrea sa invat ceva din asta (daca-s pasi sa nu-i mai fac), dar din motive mai sus enumerte eu nu vad pasi acolo (iar argumente, au fost pasi clar, nu ajuta). si-apoi pana una alta arbirajul nu cred ca a influentat soarta partidei (la fel putem spune fault in atac la djapa cu 1m 47s inainte de final cand s-au dus muresul la 4p, etc.) ... da nu cred ca are rost :)

      cu 7 ani în urmă (19.02.2017)
    • U BT Cluj-Napoca razv-an:

      pasi
      Mai citește comentariile. Suntem mai mulți care "vad" pașii. Pe reluarea video. În meci nimeni nu a observat. Nici noi, nici mureșenii, nici arbitrii. Nici spectatorii. La ce sa ceara proba video? Ca doar nu ceri proba video la fiecare acțiune.
      Mureșenii se legau de faultul în atac al lui Lazăr. Care e mult mai clar decât faulturile scoase de Sziarto cu o zi devreme .
      Iar abaterea de pași nu are legătură cu aruncarea lui Borșa.

      cu 7 ani în urmă (21.02.2017)
    • CS Universitatea Cluj-Napoca ARM:

      U
      @Martax, care ar fi relevanta daca am recunoaste sau nu, ar schimba rezultul, ti-ar creste tie inima de bucurie? Care ar fi concludenta ca nu inteleg? Eu personal nu sunt ferm convins ca au fost pasi dar ma supun majoritatii, iti este mai cald acuma, putem sa ne lasam de fumat acuma? Pana la urma de ce esti asa de sigur ca a influentat? La fel d emult au influentat ratarile voastre, in 43 de secunde s-ar fi putut intampla mult prea multe ca sa spui ca a influentat decisiv!

      cu 7 ani în urmă (21.02.2017)
    Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!