Stiri

Scrisoare deschisă către FRB

totalbaschet.ro

totalbaschet.ro
15.07.2013

Cristian Ghiță-Urmanczy, în calitate de părinte al sportivului Tim Ghiță-Urmanczy, vă comunic decizia fiului meu de a se retrage definitiv din baschet. 

Vă amintesc că sportivul Tim Ghiță-Urmanczy (15 ani, născut 1998), în pregătirea antrenorilor Răzvan Cenean, Horia Pascu si Gyorgy Grunwald a obținut în sezonul recent încheiat 2012-2013, cu U-Mobitelco, următoarele performanțe în baschet:

1.  Campion al României la categoria U15 (3-mai-2013 București)

2. Desemnat MVP al Turneului Final U15

3. Coșgeter al Turneului Final U15

4. Campion al României la categoria U16  (9-iunie-2013 Oradea)

5. Desemnat cel mai de perspectivă jucător

6. Campion al României la categoria U17 (2-iunie-2013 Tg. Mures)

7. Desemnat MVP al Turneului Final U17
Cu greu se va găsi în arhiva FRB un junior care să căștige într-o lună 3 titluri de campion național, cu 2 titluri de MVP din care unul la o categorie cu 2 ani mai mare decât vârsta lui.

Motivul principal al acestei decizii este mediocritatea fenomenului baschetbalistic din România, in special amatorismul din baschetul juvenil. Consider că sacrificiile făcute de copii și părinți sunt inutile în condițiile în care majoritatea antrenorilor de juniori sunt începători, la primele lor generații de juniori, din punctul meu de vedere total nepregătiți să formeze jucători de baschet capabili să facă față cel puțin la echipele de seniori din prima ligă românească.

FRB nu are nici o strategie de formare a antrenorilor de copii. FRB este incapabilă să ofere un cadru în care jucătorii ajunși la 18 ani și termină junioratul, să-și poată definitiva bagajul baschetbalistic, astfel încât la 21 de ani să fie pe deplin formați pentru seniorat.

Consider că antrenorul lotului național U16, dl. Trif, își favorizează proprii jucători cu care a reușit meritoriul loc 7, din 8 echipe participante la Turneul Final U16 de luna trecută. În schimb, renunță la un jucător care a obținut într-un singur sezon competițional mai multe trofee naționale decât acest antrenor Trif in toata activitatea lui baschetbalistică. Felicitări d-le Trif!

Eliminarea lui Tim Ghiță-Urmanczy din lotul național U16 pe considerente inventate aiurea de oficialii FRB, a fost unul din motivele secundare care a dus la decizia sportivului de retragere definitivă din baschet. Principalul motiv rămâne amatorismul celor implicați în baschetul juvenil românesc, iar vremurile în care ne permiteam să pierdem timpul cu activități lipsite de profesionalism, sunt demult apuse.

În familia noastră, Tim este a 3-a generație care a practicat baschetul la cel mai înalt nivel din România, știm cu precizie ce înseamnă performanță în baschet, cu ce sacrificii se obține și nu vom asista cu brațele încrucișate cum cineva își bate joc de munca lui.

Vă doresc succes în continuare!

Cristian Ghiță-Urmanczy

69 comentarii la aceasta stire:
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe parereamea :

    Felicitarii!!!!
    Felicitari domnule Cristian Ghita Urmanczy!!!In sfarsit se gaseste cineva care sa spuna lucrurilor pe nume...nu poti sta si asista neputincios la suferinta copilului tau. Sper ca Tim sa nu se la se de baschet pt. ca este foarte bun dar din pacate traieste in Romanica si sansele spre o cariera in acest domeniu sunt foarte reduse. Ii doresc mult succes in continuare!

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • CS Universitatea Cluj-Napoca trt :

    Trist
    Ar fi un mare pacat,e un copil deosebit de talentat.Sper sa fie un semnal de alarma si sa se ia masurile de rigoare,desi...Repet MARE,MARE PACAT!

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • CSU Asesoft Ploiești suporterbaschet :

    ..
    Cata dreptate are omul acesta :-? Si ma intreb cate frustrari se pot aduna in jurul unul copil datorita elementelor din jurul lui , care nu depind neaparat de el . Acesta i-a decizia de a renunta la sport la sfarsitul unul an de exceptie pentru el si echipa .. Sper sa nu fie asa , succes !

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • crina :

    nu e singurul
    zicea cineva de proiect al lui tocala.uite aici proiect cinstit al ei ce de ani de zile se lasa sportivi buni de baschet si se merge pe pile.felicitari tocala

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • quveta :

    nu e prima data
    In 2006 cand se mai tineau trialuri pentru loturile de juniori. Florin Nini (si inca un antrenor) si-a ales tot primii 5ul de la el de la echipa (phoenix galati). Stiu exact ce simte baiatul acesta.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • quveta :

    nu e prima data
    In 2006 cand se mai tineau trialuri pentru loturile de juniori. Florin Nini (si inca un antrenor) si-a ales tot primii 5ul de la el de la echipa (phoenix galati). Stiu exact ce simte baiatul acesta.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe gregorie :

    O scrisoare foarte deschisa
    Ca sa indreptam putin lucrurile as preciza faptul ca titlul de campion il obtine echipa si nu un jucator anume. Deci punctele 1, 4 si respectiv 6 sunt usor fortate. Referitor la decizia de a se retrage din baschet, sunt convins ca aceasta nu va afecta niciun oficial FRB. Si nu va asteptati ca aceasta decizie sa genereze reactii spectaculoase. Singurul afectat va fi copilul dvs. O varianta mai buna ar fi orientarea catre un club extern dar aici intervin foarte mult aptitudinile reale ale copilului(nu cele pe care credem noi ca le are) si sustinerea financiara pe care o puteti asigura.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • shaq :

    hmm
    sunt curios și de cealaltă variantă a poveștii, o replică ar fi binevenită, să se facă publice motivele reale al acestei excluderi din lot. Sunt cunoscute ”teribilismele” unora dintre acești puști.. :)

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe parereamea :

    Fara teribilisme...
    Aceasta este procedura.....se renunta treptat la cate unul-doi jucatorii pana raman cei 12 care merg la European. Problema este ca se putea renunta la altii mult mai slabi din acest lot. De ce nu s-a renuntat de ex. La Berceanu? Nu imi spuneti ca e inalt si asa mai departe....daca avea 2.02 sau si mai sus mai vorbeam dar asa....rusine.... in acest lot sunt doar 4 jucatorii de la primele 3 clasate anul acesta la Turneul Final,restul de la locul 4 in jos si chiar mai rau de la echipe care nici nu au ajuns la acest turneu....si oricum s-ar putea sa mai scadem si din cei 4 pt a le putea ace loc celor de pe locul 6,7,8.....

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe asdepica :

    cee?!!
    In lotul asta erau 6 jucatori, restu-s umplutura. Astia 6 erau: Cate, Popa, Uta, Tudi, Kuti si Tim. Hai, 7 cu David. Si gata! Si tu-l scoti pe unul din ei? Sunt curios ce s-a intamplat acolo...

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @gregorie
    Ca sa indreptam lucrurile, distinctia de campion national se acorda atat la nivelul echipei (am mentionat in introducerea scrisorii '... cu U-Mobitelco") cat si la nivel individual prin medalia de aur, fiecare jucator in parte este campion national. Baschetul fiind un sport de echipa, desigur ca n-a jucat Tim 1 contra 5. Nu ma astept la nimic spectaculos. Intre a scrie aceasta scrisoare si a nu spune nimic, am considerat ca este mai bine sa spun lucrurilor pe nume. Nu cunoasteti alternativele la baschet din viata lui Tim, deci nu puteti evalua daca copilul meu are de pierdut sau nu. Clubul extern este exclus pentru ca ruperea de familie la o varsta frageda de cele mai multe ori se lase cu urmari nefaste ... si repet, sunt optiuni in viata mult mai interesante decat baschetul de performanta. Respecte!

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @shaq
    daca afli ceva, te rog sa ne spui si noua ;)

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @asdepica
    mai sunt si altii de certa valoare, unul din ei este Bobe Nicolescu.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • emanuel :

    Same old,same old
    Este adevarat ce zice dl Cristian Ghita in aceasta scrisoare si stiu ca nu fiul sau nu este singurul. Degeaba vin unii cu raspunsuri de genum "cine stie adevaratul motiv..si bla bla" ca asa este. La noi in tara la conducere sunt doar oameni incapabili din pct de vedere profesional cat si nu numai. Cum sa bagi in lot jucatori pe pile? In sport nu ar trebui sa existe asa ceva. E la mintea cocosului... Daca ai o echipa de grasi bogati incompetenti..te astepti sa castigi impotriva unei echipe de tineri talentati si pasionati pentru care clubul face tot posibilul sa aiba conditii bune?!

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe start :

    TIM TIM
    intradevar TIM este unul dintre varfurile gen 98 ,se cam umpluse si el de aere ,chestia cu lasatul de baschet este o gainarie de afirmatie pe fondul nemultumirii ,asa este in lot au ramas jucatori sub el ca valoare,berceanu este in primi din gen98 dar nu are ce cauta la 97 sunt cel putin inca 3 pivoti din gen 97 care nu am pupat macar un antrenament la lot peste ionut berceanu; si mai sunt vreo 4 jucatori la lot care nu au confirmat si la fel sunt altii prin tara mai buni care tot asa nu au pupat antrenament la lot

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe start :

    antrenori federali
    lotul este o treaba subiectiva ,cum dealtfel se intampla si la cluburi asa ca eu nu pot fi deacord nici cu atitudinea lui tim cu atat mai mult a tatalui lui cand simti ca esti nedreptatit faci valuri poate si altii au fost nedreptatiti in favoarea lui tim vreodata......... si nu au reactionat asa
    seamana cu putin santaj

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • bbanu :

    o situatie neplacuta
    inainte de dezvolta ce spune domnul Ghita l-as intreba pe dl.Start care sunt jucatorii care nu ar avea loc?
    Cu totul de acord cu ce spune domnul Ghita in special cu comentariile referitoare la faptul nu exista un sistem bine pus la punct de dezvoltare a copiilor, ca nu exista o strategie, inclusiv cu cele spuse de dinsul in comentarii...
    dar e pacat ca renunta din cauza unei frustrari de moment. Tim e intr-adevar talentat dar daca vrea sa faca sport (baschet) cu adevarat cred ca poate sa treaca peste acest moment neplacut...tot o sa fie campionate europene (Div. B, din pacate) la care va putea participa..!! dar iarasi e adevarat ce spune domnul Ghita, sunt si alte lucruri imp ce pot fi facute in viata in afara de baschet...dar nu cred ca o decizie luata pe baza unei frustrari de moment poate rezolva aceasta neplacere momentana... e pacat, baschetul la nivel de juniori in Romania e mai interesant cu Tim!! altfel cred ca lucrurile trebuie judecata poate cu mai putine emotii si mai multa obiectivitate..!1

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe start :

    locul 7
    si clujul fara kuti poate nu ar fi intrat in semifinale la u16
    pot afirma si eu vis a vis de afirmatia ca trif fara uta a terminat pe 7;intradevar engi imi pare umflat si mie ca jucator sunt atat de multe ............depinde pe ce pozitie vrei sa te asezi sau ce interese te avantajeaza pe moment este o lupta pt imagine si calea cea mai ieftina catre seniorat prin lotul national ,altfel daca ,ca parinte ai putea sustine financiar ai trimite copilul si la real sunt sigur ca l-ar primi dar costurile sunt imense si nu stii la ce nivel ajunge

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe start :

    bbanu
    imi pare rau ca ,credeti in declaratia ca se lasa de baschet .......tim este un jucator foarte bun a fost nedreptatit dar nu cred ca se va lasa de baschet , asa ca sa nu ii plangem pe umeri.....

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe gregorie :

    Ghita, te-astept diseara la portita...
    Si uite cum apar nemultumirile doar cand nu mai este loc la ţâţa vacii. Asteptam noi revolte la urmatoarea înţărcare.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe start :

    grigore
    in sfarsit o opinie obiectiva cel putin asemanatoare cu a mea

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @start
    Esti pe langa problema. Pe Tim nu-l vei mai vedea pe terenul de baschet. Ai nevoie sa recitesti ce am afirmat. Motivul principal este important. Iar povestea cu lotul national este un motiv secundar peste care s-ar fi putut trece.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe nicolebata :

    ajutor
    Domnule Cristian Ghita Urmanczy, daca doriti sa ma ajutati cu un sfat intr-o problema asemanatoare, pastrand, desigur proportiile, cu respect va rog sa imi transmiteti un mail la adresa nicoletebata@gmail.com.
    Un parinte ingrijorat de perspectivele in baschetul romanesc

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • U BT Cluj-Napoca ydesh_apu :

    suspiciuni
    am citit comentariile. majoritatea il suspectati pe tatal jucatorului ca doreste sa faca imagine pentru copilul lui... dar daca va inselati si e adevarat? dar daca e asa de hotarat atat copilul cat si parintele sa puna punct? eu mai cunosc astfel de jucatori juniori si parinti care din lipsa de perspectiva au renuntat. doare la inceput, dar mai bine cauti o cariera sigura in alta parte decat una cert nesigura in baschet. pile, prostie si favoritisme au fost si vor fi totdeauna intr-o organizatie care nu stralucest in competenta. in orice caz, eu nu cred ca va primi un raspuns la aceasta scrisoare deschisa. chiar se vor bucura unii ca au scapat de un jucator bun si vor putea sa-si aranjeze pe protejatii lor. curaj domnule ghiță-urmanczy pe drumul pe care l-ati deschis! faceti ce este mai bine pentru fiul dvs. restul nu conteaza.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe start :

    cristian
    eu cred ca ne vom vedem la urmatorul turneu final de anul viitor
    va inteleg sincer dar cred ca este de datoria dvs sa il sustineti sa treaca peste asta ,ce rezolvati cu asta???nimic
    va suparati pe sistem ,sistem pe care l-ati agreat pana acum
    ,cu care nici eu nu sunt deacord dar cand vad ca sunt nemultumiti din sistem dar cand sunt eliminati ;a fugi(retrage ) este simplu......pai sa se retraga si aia care freaca bancile pe la cluburi si sa joace campionatul doar aia 18-20 si sa mearga si la lot

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • BC Mureș Târgu Mureș Geza :

    ...
    Îl știu pe Tim, este un jucător care a evoluat extraordinar de mult în ultima vreme, dar următoarele nu prea înțeleg:
    "Iar povestea cu lotul national este un motiv secundar peste care s-ar fi putut trece."
    Motivul principal este important, acolo vă dau dreptate, dar de la principal și pînă la lucrurile peste care se poate trece, îl atacați destul de clar pe antrenorul George Trif, antrenorul acestor cauze secundare...care din întîmplare este prieten cu mine, și mă mîndresc cu asta.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @start
    Esti un tip credincios :)Daca ne-am fi cunoscut personal n-ai mai fi fost asa convins ca ne intalnim la urmatorul turneu final. Nu am agreat nici pana acuma sistemul si cei care ma cunosc pot confirma acest lucru. Am sperat mereu ca voi vedea progrese ... ca FRB va implementa modelul turcesc, etc. Progresele sunt aproape invizibile. Cel putin 10 ani va mai dura pana actualul contingent de antrenori de juniori va progresa si vom incepe sa cochetam cu grupa valorica A la CE. Din punctul meu de vedere, la 15 ani deja trebuie sa te decizi daca vrei o cariera in baschet sau nu. Tim a decis ca nu vrea o cariera in baschet, are alte oportunitati profesionale, in domenii care nu au tangeta cu sportul de performanta.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe start :

    cristian
    ok va e pot respecta punctul de vedere chiar daca nu sunt de acord cu el este suficient timp de meditatie pana in toamna si se decideti ce este mai bine..........

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • caranfil :

    capul sus Tim,
    ce nu te doboara te intareste!!!D-le Ghita, cred ca nu intamplator va place Nicolescu. Am urmarit acesti copii la Oradea si Bucuresti! Au foarte multe in comun,placerea de a juca baschet si dorinta de a invinge in teren.Din cate stiu nici Nicolescu nu a avut loc anul trecut in lotul largit la U15(24 jucatori)...dar a mers mai departe, cu ambitie! Ii dores lui Tim sa o ia de la capat,in orice domeniu crede el (inca mai sper sa auzim de el in baschet).BAFTA!!

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe judas71 :

    reflectie...
    îndrăznesc, după ce am citit scrisoarea si comentariile de mai sus,sa-mi dau si eu cu parearea, avand in vedere ca activez in baschetul juvenil din aceasta tara fiind prezent la turneele finale din acest an , la care se face referire in scrisoare...
    Consider ca Tim , la ora actuala este cel mai bun jucator din tara la gen.98, indiscutabil !!!Are perspective imense in baschet , amintind doar una din calitatile foarte dezvoltate pe care le poseda , inca de la aceasta varsta:ATENTIA DISTRIBUTIVA Deci , frustrarea lui este pe deplin justificata, sunt de acord cu tot ce a afirmat dl.Ghita fata de federatie si "proiectele" pe care le au vis-a-vis de strategia juniorilor din aceasta tara, dar il rog sa nu uite ca traim in Romania , o tara BOLNAVA in toate domeniile ,nu numai in sport...In momentul in care ai "norocul" sa fii tatal unui asemenea copil,cred ca ar trebui -si pe undeva sunt convins ca o face , dar nu atat de puternic-sa i se explice cum si ce sa faca pentru a depasi asemenea momente.Ar fi pacat sa renunte la o cariera pe baza unor frustrari de moment (nu vreau sa le minimalizez importanta, dar sunt totusi de moment ...)Si imi permit sa ii reamintesc , ca Tim a ajuns la aceat nivel si datorita contributiei antrenorilor pe care i-a avut, deci sa nu ii bagam pe toti in aceeasi oala,scoala din Cluj poseda antrenori foarte buni la aceasta categorie de varsta.
    Faptul ca nu exista nici un control din partea oficialitatilor la acest capitol, este adevarat, eu provin dintr-un oras unde exista 6 (sase) cluburi de baschet,in cadrul carora activeaza _atentie - doar un singur antrenor cu acte in regula , ceilalti au tot felul de meserii, si-au facut cluburi doar pentru bani, pe "prostirea" parintilor care nu stiu sa faca diferenta intre antrenamentul cu un antrenor pregatit si un altul care este pe dinafara complet , din punctul de vedere al parintilor , copilul lor alearga, si este 1-2 ore "supravegheat", el putand sa-si vada de treaba in timpul asta, nu realizeaza ca asa ziși acei antrenori pot lasa repercursiuni greu de indreptat asupra organismului propriilor copii...Dar noi nu stim sa fim selectivi decat la matematica, romana s.a.m.d., la sport avem senzatia ca este usor , poate sa il faca oricine....Deci , intra-devar , ce se intampla in sport in aceasta tara, este sub orice critica , dar nu sunt de acord cu o asemenea solutie extrema, dupa o munca de 6-7 ani, sunt si alte solutii de a continua in baschet, nu se vor "deranja" mai marii forului baschetbalistic dupa o asemenea decizie , salariul si viata lor dulce va merge mai departe , baschetul romanesc este cel care va pierde.Dl.Ghita, va rog sa fiti alaturi de Tim , sa faceti tot posibilul sa nu ia o asemenea decizie , eu consider aceasta scrisoare ca un gest de un SIMT CIVIC ridicat pe care ar trebui sa il avem toti in toate domeniile, iar in baschet dupa o "multitudine " de asemena luari de pozitie , poate vom reusi sa schimbam ceva .Cu respect, sper sa ne "revedem" la turneul final de U16 ,2013-2014, avem o revansa de luat si fara Tim ar fi mai saraca....

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • bbanu :

    good luck
    Problema nu este atit amaritul asta de campionat european ci faptul ca sunt talentati si cei mai multi dintre ei care au asteptari sa joace in campionatul romanesc nu au nici macar o perspectiva cit de mica in acest moment...timpul va spune daca a fost o decizie buna asa ca ii urez GOOD LUCK..:))Oricum, ca sunt sau nu in lotul asta, ca joaca baschet mai bine cu mai mult sau mai putin talent, sunt niste copii foarte buni care o sa faca treaba in orice domeniu o sa activeze..:)) mai au iesiri datorate varstei dar sunt copii de mult bun simt si dispusi sa munceasca extrem de mult...Dar atit sistemul cit si strategia nu e problema lor, e a federatiei cu siguranta dar si a parintilor ai caror copii doresc sa joace baschet..!!! Cred ca acolo trebuie lucrat..

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @Geza
    Imi place sa trec cu vederea multe lucruri, uneori fac o pasiune din treaba asta si imi testez limitele in a trece cu vederea lucruri in tot felul de situatii din viata de zi cu zi. Pur si simplu cred ca viata e mai usoara cu aceasta filosofie. Insa, sunt situatii in care consider ca este o prostie sa treci cu vederea un anumit incident, o anume situatie. Sunt circumstante in care este necesara o reactie si un raspuns.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @judas71
    Multumesc mult pentru aprecieri :) Meciurile cu Tg. Jiu la '98 vor ramane mereu o amintire placuta ... din pacate apar in viata rascruci de drumuri si cred ca Tim s-a retras din baschet la timpul potrivit.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • CS Energia Târgu Jiu orangina :

    INTREBARE????
    care este de fapt motivul?

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • CS Politehnica Iași un moldovean :

    Demers
    Domnule Ghita, demersul d-voastra civic este salutar, ati luat atitudine in legatura cu o nedreptate, una din multele cu care ne-a obisnuit societatea romaneasca. Ati tras un semnal de alarma in legatura cu practicile din FRB, practici bazate pe pile, smenuri, abuzuri, incompetenta crasa si tupeu. Urmaresc evolutia sportiva a lui TIM de vreo 2 ani si desi nu l-am vazut jucand sunt convins ca este un mare talent . Mi-au confirmat acest fapt si antrenorii Cenean de la Cluj si Clapon e la Iasi in discutii legate de juniorii deosebiti ai generatiei 98. Cu atat mai mult nu pot fi e acord cu decizia lui TIM, sustinuta de d-voastra. Ce invata Tim de aici, ca la o nedreptare raspunzi cu un act de reuntare ? Asa suntem noi romanii, urmasii ciobanului din Miorita, cum dam de greu, renuntam, gasim ceva mai bun de facut ( ca scuza ). Nu stiu ce alte oportuntati au aparut in viata lui TIM, sper ca nu MODELINGUL, pentru ca observ ca e baiat frumos. La Iasi a fost un junior supertalentat, pana la nivel de U16, care juca pozitia 1-2 si care s-a lasat de baschet din caua acestui "sport ". D-voastra ca parinte ar trebui sa iti alatui de el si sa-l incurajati sa joace baschet pt. a demonstra ca Trif si staff-ul sau au gresit cand nu l-au pastrat in lot.
    Legat de Berceanu - junior, el chiar trebuie sa se tina cu dintii de baschet si de loturi la ce note a luat la evaluarea nationala

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe start :

    e ceva putred
    din declaratia dl-lui berceanu lasa sa se inteleaga motive de indisciplina dar a pasat-o la staff ,a dat in clocot oala, nu incap multi buni si destui pilosi in aceeasi teaca

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @un moldovean
    Incidentul cu echipa nationala este unul pe care Tim l-ar fi depasit. A nu se intelege ca acesta a fost motivul retragerii lui din baschet. NIVELUL SCAZUT al baschetului juvenil romanesc nu poate fi trecut cu vederea. Motivul principal al retragerii este ca in Romania nu beneficiaza de un cadru propice baschetului de performanta si ideea ruperii de familie printr-o plecare in strainatate nici nu vrea sa auda. Legat de modeling nici la fiica mea nu-i dau voie sa rosteasca acest termen :) Tim nu este educat sa renunte cand da de greu. In nici un caz. In aceasta vara au fost 3 turnee finale consecutive intr-o singura luna, dupa care "cantonament"pentru examenul de capacitate unde mi-a depasit toate asteptarile in privinta seriozitatii cu care s-a pregatit si a notelor obtinute. In ziua ultimului examen, sus pe tren si prezentat la lot. In familia noastra nu exista pas inapoi sau renuntare. Revin la decizia lui Tim, e foarte simplu, sacrificiile cerute de baschetul de performanta din Romania nu au ca rezultat beneficii profesionale satisfacatoare. Toate sacrificiile, investitia de energie si timp (din partea copiilor si parintilor) dedicate baschetului duc la glorioasa infrangere la 50 puncte diferenta in divizia B europeana. Cum sa continuam in aceasta directie stimate domn? Ce argumente aveti?? Sa-l incurajez pe Tim sa ce?? Sa ajunga la U20 si sa fie un jucator mediocru?? Va fi greu sa gasiti argumente ... eu le-am cautat mult timp si nu le-am gasit.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • bbanu :

    @start
    care sunt pilosii?

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • mai bine nu se poate :

    cristian_ghita
    Imi pare sincer rau pentru ceea ce se intampla, pentru situatia din baschetul romanesc si pentru criteriile de selectie la loturile nationale. Ganditi-va doar ca fiul dumneavoastra ar suferi mai mult fara baschet decat sufera ca nu a fost ales in lotul national. Asta mi-a spus fiul meu anul trecut, cand la 2 categorii din cele 3 la care a participat anul trecut, a fost in primii 10 pe tara (puncte, recuperari, eficienta) si ia ghici???? nu a fost ales in ultimul lot (cu toate ca a participat la toate antrenamentele). Au fost alesi altii, pe criterii mai mult sau mai putin ortodoxe! Si doar atat pot da citirii! Si da, fiul meu face baschet in continuare, pentru ca iubeste mai mult acest sport decat lotul national! El vrea sa fie pe terenul de sport, vrea sa joace, vrea sa simta parchetul vibrans sub picioare! Si da, il sustin in continuare!

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • CS Politehnica Iași un moldovean :

    cristian_ghita
    Exista varianta State cu baschet si scoala si nu neaparat de la 15 ani. Daca isi doreste sa faca baschet de performanta dar si scoala la un nivel inalt poate urma exemplul lui Vlad Cobzaru care joaca intr-o echipa mica dar care beneficiaza de un program de pregatire foarte bun si in acelasi timp este monitorizat de echipe universitare de top. Cu efort si sacrificii se poate face atat baschet cat si scoala, in STATE. Legat de despartirea de familie sunt convins ca va fi greu dar deja are " antrenamentul " cantonamentelor, turneelor etc.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • vlad64 :

    O decizie care trebuie schimbata
    In primul rand sa ma prezint, sunt tatal juniorului Vlad Adrian, aceiasi generatie cu Tim. In al doilea rand, am onoarea sa salut toti cititorii site-ului totalbaschet, permitandu-mi sa-mi spun parerea vizavi de decizia colegului de generatie, rivalului pe teren dar si prietenului, Tim Ghita. Mentionez pentru cine nu cunoaste situatia, ca in ultimii 4 ani, cei doi juniori au luptat ca niste gladiatori pentru echipele din care au facut parte, fiecare obtinand cate doua titluri MVP, doua titluri de campion la categoria 98 precum si numeroase trofee, diplome si titluri, atat la aceiasi generatie cat si la categoriile de varsta 97 si 96.
    Dincolo de aceste rezultate care pentru unii inseamna doar laude, exista sacrificii enorme pe care acesti copii le-au facut in ultimii ani in dorinta lor inocenta de a se perfectiona, de a fi cei mai buni si de a fi apreciati de cei care conduc destinele baschetului romanesc. Ei bine, cunoscand perfect ce inseamna formarea unui jucator de baschet, afirm cu toata responsabilitatea ca tot ceea ce sustine tatal lui Tim este perfect adevarat.
    Nu se poate ca un jucator ca Tim, care a depasit in valoare toti jucatorii de generatie, sa fie scos dintr-o nationala care doreste sa castige o calificare europeana. La noi in tara primeaza interesele antrenorilor, interesele FRB, amatorismul si incapacitatea de a forma o generatie care sa creada in valoare. Ca persoana care a urmarit formarea lui Tim in paralel cu formarea fiului meu, ca parinte care mi-am insotit copilul in USA crezand in viitorul lui ca baschetbalist, pot afirma ca dupa experienta din State, care mi-a oferit o alta perceptie asupra acestui sport decat in Romania, am ajuns la concluzia ca ori emigrez cu familia si-mi las copilul sa joace baschet in alt sistem ori renuntam la acest sport in Romania. Astfel, in USA juniorii erau in permanenta incurajati, sprijiniti, antrenati cu adevarat profesional dar in acelasi timp si in permanenta, erau evaluati la adevarata lor valoare, in functie de prestatia acestora la antrenamente si in jocuri. Nu a existat ca cineva sa joace inaintea fiului meu fara sa fie mai bun si totusi noi eram emigranti. Valoarea si eforturile erau intotdeauna rasplatite.
    O experienta minunata, costisitoare pentru mine ca parinte la care FRB nu a participat financiar desi i-am cerut sprijinul, crezand in viitorul de baschetbalist al fiului meu care va apartine acestei tari. Tatal lui Tim are motive intemeiate sa fie suparat iar eu impartasesc aceiasi nemultumire in legatura cu echipa nationala si am luat decizia ca fiul nostru sa practice baschetul doar de placere. Este regretabila decizia de retragere a lui Tim, baschetul romanesc pierzand poate unicul potential viitor jucator profesionist de baschet al generatiei 98. De aceea, eu sper ca Tim sa se razgandeasca si sa continue sa joace deoarece este o adevarata placere sa-l vezi jucand.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @vlad64
    Ioane, mereu ai fost un mare domn ;)

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • CS Politehnica Iași un moldovean :

    mai bine nu se poate
    Excelenta pledoarie pt practicarea acestui frumos sport.Am scris aceste comentarii si prin prisma unui tata care si-a sustinut fiul sa joace baschet mai mult decat isi inchipuie d-nul Ghita. L-am sustinut si incurajat cand a lustruit ani de zile la U14 si U15 banca, cand a fost trimis sa se pregateasca cu incepatorii pt. ca eu m-am certat cu antrenorul. Am asistat timp de 5 ani la 90 % din antrenamentele echipelor de juniori si la sute de meciuri acasa si in deplasare pt a fi aproape de el. Vorbim despe un sportiv care nu are nici pe departe calitatile fizice si tehnice ale lui TIM ci o mare dorinta de a JUCA BASCHET, un junior care nu a fost niciodata in vederile unui selectioner si el stia asta. Un junior care a obtinut doar un loc 2 la un TF, alaturi de o generatie ieseana 1994 de exceptie, TF final in care el ajucat vreo 3 minute in total. A facut si el mari sacrificii fiind si un elev foarte bun- olimpic national : a renuntat la iesirile cu prietenii, la petreceri, la distractiile si tentatiile fiecarei etape din adolescenta. Nu am gandit niciodata ca baschetul poate deveni o meserie. Dumneavoastra de ce ati face-o ? Tim poate juca baschet pana la 18 ani si pana atunci viata va alege...

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • altardelen :

    ?!?!?!
    Perfect adevarat domnule Ghita. Dar ce poti astepta cand conditiile oferite pentru practicarea acestui sport sunt sub orice critica ? Am vazut ca nimeni nu pomeneste nici macar in treacat de faptul ca e al doilea turneu (U16)unde sunt implicat direct ca parinte de copil,la care se joaca in conditii in afara regulamentului. Daca anul trecut la Ploiesti s-a jucat cu masa de arbitraj in teren anul acest s-au facut progrese,au scos masa dar au uitat sa traseze terenul (regulamentar). Pe de o parte antrenorii, pe de alta parte conditiile de joc (cred ca nu e tot acelasi lucru sa te antrenezi si sa joci intr-o sala regulamentara si apoi sa o schimbi cu una improprie)si nu in ultimul rand arbitrajul contribuie decisiv ca in timp sa iei decizii ca cea pe care o luati. Si mai este ceva, sa nu uitam mizeriile care se fac si in care sunt implicati indirect copii la varsta la care ar trebui sa dai cu totul alte exemple si corectitudinea sa fie cuvintul de ordine. Ma refer aici la meciuri gen Dan Dacian-Dinamo. Victorie glorioasa Dinamo noncombat suspect Dan Dacian. Rezultatul, mobilizare exemplara Mobitelco (contributie salutara Tim) si Dan Dacian din castigatoare sigura a turneului U16-2013, locul 4. Oare ce frustrari au strans copii de la Dan Dacian dupa un an de munca ? Ar trebui sa raspunda cei implicati dar nu o fac si copii nevinovati sufera inutil. Dar sa auzim de bine si lui Tim succes in ce doreste sa faca si speram sa il mai vedem si pe terenul de baschet. Iar federalilor si oficialilor din baschet le dorim.... oare ce le dorim???

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • fflorin :

    ...
    de azi dimineata am citit comentariile la aceasta scrisoare deschisa si sunt de acord cu cele scrise de tatal lui Tim in legatura cu frb. sincer am cautat pe net mai multe informatii despre acest sportiv pentru ca nu stiu multe despre baschetul la acest nivel.Felicitari lui Tim pentru tot ce a facut in acesti ani in lumea baschetului romanesc. imi pare rau dar aceasta hotarare luat de tatal copilului este un pic hazardata. nu stiu ce ar putea sa faca frb pentru un copil de 14- 15 ani ca sa multumeasca un parinte al carui copil face sport.acest sportiv a ajuns la acest nivel inalt datorita unor antrenori care l-au indrumat si format. nu cred ca toti antrenori sunt slabi in aceasta tara.problema este ca ati cerut dupa parerea mea prea mult de la acest copil . sa joci la 3 nivele si sa ai rezultate maxime este o mare bucurie dar este prea mult pentru un biet copil.sunt sigur ca sunteti mandru de el dar este ciudata retragerea lui in asa fel. probabil copilul nu mai poate. bateriile sunt pe terminate nici nu ma mira la cate ati cerut de la el . Dupa cum ati scris dorit sa il retrageti in mare glorie. pacat copilul nu va invata nimic din asta . este greu sa ajungi sus dar mai greu sa ramai acolo. in schimb sunt curios de reactia antrnorului invinovatit si a celor din frb. sincer mai cugetati un pic sa nu vina peste copilul peste cativa ani si sa va reproseze ca nu a fost incurajat sa faca ce stie el mai bine in timpul liber SA JOACE BASHET ALATURI DE COLEGI

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • vlad64 :

    Salut Cristi
    Cristi, n-am facut altceva decat sa confirm o realitate. Asta nu inseamna ca Tim sa renunte la sportul care i-a umplut viata de bucurii si realizari. Si eu am nemultumirile mele... Priveste te rog videoclipul de mai jos pana la capat si ai sa vezi ce a insemnat baschetul pentru Adrian in State. http://www.youtube.com/watch?v=Xyud2CPMoDY
    Iti imaginezi ca Adi nu a fost selectionat in primii 5 in acest an desi a jucat finala impotriva U.Mobitelco intr-un mod extraordinar?! Am trecut peste si am mers mai departe, astfel ca la finala de 96, fara sa fie mentionat pe undeva, fiul meu a fost al 4lea marcator dar cu un meci mai putin? Pana la urma, sportul este frumos iar Tim trebuie sa mearga mai departe. Restul chiar nu mai conteaza.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @fflorin
    Vorbiti in necunostita de cauza in majoritatea afirmatiilor dv. Va raspund la cateva: am insistat la antrenorii lui Tim sa participe la maxim 2 Turnee Finale. Pe parcursul sezonului competitional au fost numeroase meciuri la care am "negociat" cu antrenorii sa nu-l joace. Singurul care a fost capabil sa ma convinga ca vrea si se simte capabil sa participe la cele 3 Turnee Finale, a fost Tim. Tot ce mi-am dorit de la aceste turnee a fost sa nu se accidenteze. Hotararea de a se retrage din baschet si sa-si orienteze cariera profesionala pe un domeniu cu bataie mai lunga decat baschetul ii apartine in exclusivitate lui Tim. In nici un caz nu sunt eu acela care il retrage. Insa, asa cum l-am sustinut TOTAL in activitatea baschetbalistica, il sustin la aceasta rascruce de drumuri si consider ca a luat o decizie extrem de matura.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @vlad64
    Ioane, nu nedreptatea o consider principala problema. Peste asta se poate trece. Rezultatele loturilor nationale ne arata aproape matematic cat de gresita este toata instruirea in baschetul juvenil romanesc. Numarul foarte mic si slaba pregatire a jucatorilor romani. Peste aceste aspecte nu se poate trece. Treaba asta l-a determinat pe Tim sa inceapa sa se gandeasca la o cariera in alt domeniu decat in baschet sau in sport in general. Asta, plus durata scurta a carierei.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • bbanu :

    @dl. Ghita
    Chiar daca imi pare rau ca nu o sa-l mai vad pe Tim, asa cum am spus in primul meu comment ref la subiect, felicitari lui Tim, nu e o hotarire usoara..!! Pe dl.Vlad l-am cunoscut personal i-am apreciat f mult bunul simt! Ref la ce a spus dl. Ghita pina acum sunt f de acord, am spus aceleasi lucruri dar cu alte cuvinte! Inca o data mult noroc lui Tim cu ce vrea sa faca chiar daca era o placere sa-l vad jucind..!

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • vlad64 :

    Si asta este adevarat
    Ai dreptate! Si Adrian a decis ca trebuie sa acorde mai putin timp baschetului si mai mult pregatirii personale pentru o cariera pe termen lung si cu mai multe beneficii. Sfatul meu pentru Tim este sa nu renunte la baschet dar sa se gandeasca serios ca trebuie sa aiba o pregatire cand se va retrage din baschet. Adevarul este ca in Romania pentru 2000-3000 de USD totdeauna vor juca jucatorii americani pe teren iar copiii nostri vor sta pe banca fiind platiti cu 500-1000 de euro, in cel mai fericit caz. In fine, oricare va este decizia, eu va astept la un gratar cand aveti drum prin Tg. Jiu. Cu stima,

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • fflorin :

    cristian_ghita
    in cazul de fata nu imi ramane decat sa imi cer scuze . daca ati cerut sa joace la 2 categori si totusi a jucat la 3 este vina altcuiva. felicitari ca a facut fata cerintelor. am citi ce au scris cei de la frb si tind sa cred ca adevarul este undeva la mijloc . dar inca o data vreau sa va atentionez ca un copil de 14-15 ani nu poate sa hotareasca ce este mai bine pentru el in viitor. pacat ca are un trecut bogat in sport si in ziua de azi a face un sport este o mare gura de oxigen. greseala cea mare a celor din frb este ca un parinte trebuie sa afle ce se intampla la lot doar prin intermediul acestei scrisori deshise. ciudat nu ? ps tocmai am vb la telefon cu un parinte care are copilul la lot national de bashet si reactia lui a fost pro cristian. cica este mult mai grav ce se intampla acolo. sa nu uitam ca parinti isi lasa copiii pe mana unor profesori 24 din 24 . Atentie domni profesori la tigari si alcool ca totusi sunt minori

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • fflorin :

    ps frb
    totusi este interesant ca federatia da voie sa aibe un oficial in acelasi timp cand si copilul lui joaca baschet. a da scuze nu este vb de nepotisme. este mai rau. de fapt ce ne miram poate vor aparea ceva puzzele cu ... cica cineva a facut asa ceva acum ceva timp.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • FC Argeș Pitești Gabitzu01 :

    ??????????????
    vorbim degeaba pe aici. atata timp cat avem un antrenor la lot el este cel ce hotaraste cum face selectia, pe cine selectioneaza si raspunde de rezultate. intotdeauna se vor gasi parinti care vor contesta alegerile antrenorului dar, parerea mea, este ca nu fac decat rau copiilor . in loc sa le zica: " tata, asta este, hai sa muncesti mai mult si la anul vei fi sigur in lot" , ei incep sa scrie scrisori deschise si ameninta cu retragerea copiilor din baschet. din pacate acestia sunt doar parinti , nu si pedagogi. am trait vreo 10 ani in USA si am avut ambii copii la sport acolo. se antrenau vreo 40 de copii si, la final, antrenorul era cel care alegea 10-12 care formau echipa. va asigur ca nu s-a intamplat niciodata, chiar niciodata, ca un parinte sa vina si sa faca scandal ca de ce copilul lui nu a fost selectionat. rolul parintelui , acolo, este axat foarte mult pe partea pedagogica, sa-si incurajeze copilul. oare ce exemplu da acest parinte copilului lui?

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Don Ramon :

    Bursă ?
    Sportul acesta e prea frumos ca să renunţi, în plan secund, din cauza unor selecţioneri mai mult sau mai puţin subiectivi şi trecători. Deduc, din cele spuse de d-l Ghiţă, că potenţialul băiatului este mult mai mult decât unul sportiv. Oare o bursă într-o universitate, care să-i permită o mai corectă evaluare a tuturor calităţilor, n-ar fi o soluţie mai nimerită ?
    Eu cred că, la 19-20 ani, îţi poţi da seama mai bine de calităţile şi perspectivele pe care le ai.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • FC Argeș Pitești Gabitzu01 :

    ????????????
    am uitat sa va spun o intamplare de la colegiu, de la fiicamea. ea a facut volei si , la un antrenament, cea mai buna jucatoare din echipa ( o fata din parinti brazilieni ) a iesit din antrenament suparata ca a fost certata de antrenor. ce s-a intamplat dupa? cu toate ca era cea mai buna din echipa ea nu a mai fost chemata la echipa pana la finalul campionatului . am intrebat antrenorul daca nu cumva a exagerat cu ea si stiti ce mi-a raspuns? " eu nu sunt pus aici pt a castiga meciuri ci pt a forma sportivi si caractere" !

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    Gabitzu01
    Infinitele dvs. semne de intrebare au la baza o comparatie intre antrenorii americani si antrenorii romani. As vrea sa vad cate semne de intrebare puneti cand munca copiiilor dvs. este batjocorita. Cum sa formeze acesti antrenori romani caractere? Cate semne de intrebare sa pun?

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • FC Argeș Pitești Gabitzu01 :

    pt dnul Ghita
    bineinteles ca pot sa compar cei doi antrenori. credeti ca antrenorul fiicei mele a fost vreun mare sportiv? a jucat volei prin University of Illinois si a facut facultatea de sport. insa , eu nu contest ca fiului dvs i s-a facut o nedreptate, ci sunt contrariat ca un parinte vine si contesta o decizie a antrenorului. si spun ca afara asta nu se intampla, credeti-ma. nici nu se pune problema ca cineva din afara echipei sa vina si sa spuna ca antrenorul a facut o nedreptate, asntrenorul va fi judecat de rezultate si de superiorii sai, indiferent care sunt aceia. si , pt a incepe sa ne comparam si noi cu altii mai buni, ma gandesc ca e timpul sa ne schimbam si noi mentalitatea. credeti-ma ca si in USA se iau multe decizii subiective, nedrepte, dar nu exista ca cineva din afara echipei sa conteste aceste decizii. niciodata! eu consider ca ati gresit, dar e parerea mea. poate ar fi trebuit sa-l incurajati in continuare pe copil, sa-l ajutati si mai mult, sa-l modelati altfel, sa-l invatati ca un sut in fund e un pas inainte, sa-l motivati si sa-i spuneti ca acum are pt ce sa lupte, sa le dea peste nas celor care nu avut incredere in el, si ca baschetul e un sport de echipa. ati pus prea multa presiune pe un copil, e doar un copil care va fi afectat emotional de aceasta decizie. dvs sunteti un adult care, indiferent de frustrarile pe care le simtiti, trebuia sa nu luati decizii la nervi si sa va ganditi la viitorul copilului. asta e parerea mea, cu scuzele de rigoare.

    cu 10 ani în urmă (15.07.2013) Raspunde
  • 3points :

    Pt. Domnul Ghita
    Sunt de acord cu dvs., sistemul, in interiorul lui, este defect, dar, aveti grija, astfel si reperele dvs. legate de el pot fi eronate.

    Parerea mea este ca aveti dreptate daca porniti evaluarea copilului de la MVP TF U15. Un titlu corect.

    Gresiti daca porniti de la MVP TF U17, aici aveti dreptate daca pomeniti de amatorism sau alte interese. Ale celor din sistem (nu dvs.). Alti copii ar fi putut sa se lase atunci, nedreptatiti. Mobitelco probabil a fost mai puternica (crezand poate ca ajuta copilul). Lucru intamplat de mai multe ori in ani in astfel de situatii si cu alti jucatori.

    Titlurile de campioni sunt colective, deci ale echipei. Echipele sunt niste colective in care trebuie sa se inscrie jucatorii. In sistemul de joc si in afara lui. Vedetele (chiar si juniorii vedeta, vezi articolul "unuimoldovean" de anul trecut) sunt, uneori, rejectate din sisteme mai "modeste si mai inchegate" si asta se poate numi neintegrare.

    Echipele au si niste antrenori. Care le construiesc. Rezultatele se datoreaza si lor. Asa amatori (altii nu avem). Nationalele (indiferent de sport) au selectioneri. Ei raspund de rezultatele obtinute de echipa si astfel decid si selectia. Federatia are niste obiective. Antrenorul le cunoaste. Asa ar trebui. In selectie se tine cont mai mult de randamentul colectivului constituit, decat de titlurile individuale sau colective obtinute de jucatori (care pot fi, chiar si cele colective, subiective, prin influenta unor rezultate alterate, vezi meciul Dan Dacian-Dinamo sau, cele individuale, de alegeri influentate de alte interese, necunoscute spectatorilor, parinti sau nu).

    Pentru Tim ar fi fost o nedreptate sa lipseasca la anul din lotul de U16. Anul acesta nu este o tragedie, daca temperam atmosfera. Copilul trebuie sa inteleaga corect ce i se intampla. In generatia '97 sunt multi copii buni. Mai mult de 12. Se pot considera astfel si altii nedreptatiti de faptul ca sunt doar 12 locuri intr-o echipa, nu doar Tim. Au mai plecat cativa acasa. Si ei sufera. Si vor mai pleca si din cei ramasi. Asta este ... selectia. Oricare ar fi criteriile, ele vor "nedreptati" pe cei exclusi.

    Poate pana la urma, daca nu sunteti pregatit sa va despartiti de copil in interesul evolutiei lui sportive, - IN ALTA TARA - singura varianta posibila pentru a avea o sansa in acest sport (vezi chiar interviul onest si deschis al dl. Trif de pe Total Baschet), poate ca e mai bine ca luati decizia asta acum. Succes copilului in toate!

    cu 10 ani în urmă (16.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe minu-s :

    .
    http://www.hilarioustime.com/images/04/Funny-teacher-student-and-parents-comic.jpg

    cu 10 ani în urmă (16.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe cristian_ghita :

    @minu-s
    Focus: CE divizia B, categoria U20 Romania pierde la 56 puncte diferenta ... cum interpretezi imaginea postata de tine? Dar cand TOATE echipele nationale joaca in DIVIZIA B si acolo sufera infrangeri usturatoare ... tot elevul este de vina?

    cu 10 ani în urmă (16.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe flo :

    @vlad64
    declaratia dumneavoastra avuta la terminarea finalei de U15 de la Bucuresti a fost urmatoarea:Tim a avut "bulan"declaratie facuta in prezenta mai multor antrenori si parinti aflati la sala. Din pacate pentru dumneavoastra "bulanul" lui a mers mai departe in urmatoarele turnee finale care le-a jucat la U16 si U17, jucand foarte bine.Se pare ca investitia dumneavoastra in SUA v-a deschis ochii in unele privinte ,dar vad si o frustrare :Cum se poate ca un jucator care s-a pregatit in Romania sa fie peste fiul dumneavoastra ,care s-a pregatit o mare parte in acest sezon in SUA?
    Sunt curios din punctul dumneavoastra de vedere cine trebuia scos din Best Five de la U15? Va felicit pentru eforturile facute , dar din punctul meu de vedere nu trebuia sa ajungeti in SUA sa va dati seama de nivelul baschetului din Romania sau de orice alte aspecte ale vietii.

    cu 10 ani în urmă (16.07.2013) Raspunde
  • Sepsi SIC Sf. Gheorghe Agelu :

    Parere
    Eu nu as fi la fel de categoric in a-i condamna pe oficialii FRB implicati in caz. Oricat de criticati ar fi au totusi niste ani in sportul asta pe care nici parintii , nici juniorii nu ii au . Si indiferent ca e de crezut sau nu si ei ( oficialii FRB) vor ca baschetul autohton sa creasca .
    Legat de cazul particular al lui Tim....nu stiu ce domeniu pentru a face performanta a gasit impreuna cu parintii sai . Sunt convins ca va performa cel putin la fel de mult ca in baschet . Dar trebuie cladita o noua cariera cu mai mult simt pedagogic altfel exista deja o bresa numita " renuntarea " . " Pot renunta daca sunt nedreptatit sau mi se pare asa "; " Pot sa ma reorientez de maine " samd. E o arma cu doua taisuri si exista riscul ca la primul hop juniorul sa-si aminteasca de faptul ca in cariera anterioara ( baschet ) a fost o speranta . Dar deja se va vorbi despre " daca nu as fi facut asa / atunci". Sper ca stiti unde duce calea asta.

    cu 10 ani în urmă (16.07.2013) Raspunde
  • vlad64 :

    Pentru domnul flo
    Stimate domnule flo,
    Am senzatia ca dumneavoastra de fapt vreti sa insinuati subtil ca n-as fi recunoscut valoarea lui Tim. Dimpotriva, la terminarea finalei de la U15 l-am felicitat pe domnul Ghita pentru prestatia fiului sau, care a fost de exceptie si atentie, pentru faptul ca acestuia i-au intrat aproape toate loviturile de 3 puncte. Da, am afirmat faptul ca a avut si putin noroc, in ideea ca existe zile cand iti intra aceste lovituri cum s-a intamplat in finala si zile cand nu-ti intra aproape deloc, cum s-a intamplat cu o zi inainte, cand Tim a dat un singur cos de 3 puncte din 12 aruncari parca. Lasand la o parte acest aspect, valoarea lui Tim este incontestabila indiferent de parerile unora sau altora iar in ceea ce ma priveste am capatat o experienta solida ca sa pot aprecia acest fapt. In orice domeniu, inclusiv in sport, exista o scara a valorilor. Dupa cate stiti, in ultimii doi ani, titlul de MVP a fost acordat fiului meu dar niciodata n-am contestat valoarea lui Tim. In acele finale fiul meu a fost pur si simplu mai bun, atata tot si nimic mai mult. Aici nu este vorba despre o frustare vizavi de Tim cum lasati sa se inteleaga. Intrebarea dvs mi se pare nepotrivita dar am sa va raspund fara sa intru in polemica. In USA am acumulat o experienta interesanta care insa nu are legatura cu modul dvs de a pune problema. Sunt n factori care contribuie la cresterea valorica a unui junior. Pe langa calitatile individuale, numarul de antrenamente, intensitatea acestora si pregatirea antrenorilor conteaza foarte mult inaltimea unui jucator. Iar Tim a beneficiat din plin de toate conditiile necesare pentru a deveni cel mai bun. Sincer, este regretabil sa dati cu batul printe gard, atata timp cat nu stiti ceea ce a facut fiul meu in cele doua luni petrecute in SUA. Nu este fair-play! Vizavi de trofeul Best Five, baiatul de la Laguna a jucat foarte bine, nimic de zis, dar… pe postul respectiv, daca nu sunt subiectiv si sper sa nu, Adrian a fost mai bun. Stiti ceva? Poate ca la fel de subiectivi au fost si cei care, in urma cu doi ani, dupa finala U13 jucata la Severin, au atribuit copilului domnului Berceanu trofeul de cel mai bun marcator desi… Adrian a avut cu zeci de puncte mai mult decat cel de-al doilea marcator. Asa ca… baschetul romanesc a devenit pentru mine o mocirla ca orisicare alta din Romania. Nu vreau sa iau apararea lui Ghita dar daca privim si lotul de U15 vom realiza ca si aici sunt grave semne de intrebare. Sa fiu sincer eu m-am detasat si sper ca fiul meu sa descopere si alte domenii frumoase care sa-i ofere realizari, satisfactii si impliniri. La fel ii doresc si lui Tim, indiferent de ce decizie finala va lua.
    Cu stima,

    cu 10 ani în urmă (16.07.2013) Raspunde
  • Pirvu :

    antrenor
    Singurul antrenor(selectioner)care a avut rezultate in ultimii ani este Piperea-cu generatia 90(feminin) a promovat in grupa A a campionatului european, iar anul urmator a mentinut selectionata in grupa A.In campionatul intern are echipa 98 campioana nationala 2010,2011,2012,2013.Sunt statistici care spun totul.Cu respect

    cu 10 ani în urmă (16.07.2013) Raspunde
  • Champion :

    Indiferenta si interese
    Este trist, cand se intampla un lucru care este NEDREPT, dupa o munca sustinuta timp de foarte multi ani. Multe sacrificii ale parintilor si ale copiilor, care nu au timp liber aproape deloc, nu se pot juca cu ceilalti copii de varsta lor, ei stiind doar de antranementul de baschet, cursurile scolare, meciuri si atat. Copilaria lor ......., Sufletul lor.......... In cazul de fata, Tim este un copil sportiv

    cu 10 ani în urmă (16.07.2013) Raspunde
  • Camil23 :

    Nu o sa te poti lasa de baschet
    Tim, daca tu crezi ca o sa te poti lasa de baschet .. te inseli. Eu deexemplu am incercat luna asta sa ma las (nu de sport, de baschet).. pentru ca nu mai trageam de mine. De cand ne-ati batut la U15, m-am timorat. Si cu toate astea am o pofta de baschet nebuna . O pauza o sa-ti prinda bine (daca ii dai unui copil mic unt pe paine in fiecare zi .. crezi ca o sa mai vrea dupa o saptamana?). Poate nu o sa mai joci in Romania, dar inca o sa mai joci baschet (evident, daca ai iubit si iubesti sportul asta cu adevarat).

    cu 10 ani în urmă (17.07.2013) Raspunde
  • voicu :

    dragul meu
    Tim, cineva, mult mai destept decat mine, spunea, candva, sa-ti alegi ca meserie sa fie ceea ce iubesti sa faci, si nu vei munci nici un ceas in viata ta. Hotararea e a ta Indiferent de parerile unor antrenori. nu te-am vazut nici o data iesind fara zambet din teren.
    Voicu

    cu 10 ani în urmă (17.07.2013) Raspunde
  • 3points :

    Pt. Dl. Ghita
    Raspunsul domnului Trif este foarte clar si face multe din comentariile de aici penibile.

    cu 10 ani în urmă (17.07.2013) Raspunde
  • vlad64 :

    Pentru 3points
    Raspunsul domnului Trif demonstreaza inca o data ca nu stie suficienta metodica sportiva pentru a fi un bun antrenor. Este o varsta la care tinerii au excesul lor de zel si propria modalitate de exprimare. Cine nu intelege acest aspect este un antrenor slab. Baschetul nu se joaca cu biciul, este un sport frumos, creativ pe care copiii il percep intr-un mod diferit fata de antrenori. Jucatorii vor sa iasa in evidenta pe teren, vor sa para stapani pe joc, afiseaza tot timpul o fizionomie putin zeflemista pentru a-si ridiculariza adversarii iar Tim este genul de jucator care nu face exceptie. Sunt ferm convins ca daca domnul Trif i-ar fi explicat cu rabdare ce se doreste, care este strategia si care este menirea lui pe teren, cu siguranta ca Tim ar fi inteles. Sa-l dai pur si simplu afara din lot fara sa-i apreciezi calitatile si valoarea, mi se pare o greseala de neconceput, mai ales pentru faptul ca a distrus increderea si dragostea acestui copil minunat pentru sportul caruia i-a consacrat toata copilaria si in care a crezut mai mult ca in orice. Finalul? Este trist pentru copil, pentru echipele nationale de 97 si 98, pentru clubul sau, pentru baschetul de juniori in general.

    cu 10 ani în urmă (17.07.2013) Raspunde

Daca nu aveţi cont puteţi să accesaţi crearea unui cont nou.

Este interzisă folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoană, autor, articol, afişarea de anunţuri publicitare, jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori sau autori ai altor comentarii. Ne rezervăm dreptul de a cenzura și şterge integral cometarii și interzicerea dreptului de a posta pe site, prin banarea / blocarea IP-ului dvs. BASCHET.RO nu răspunde pentru conţinutul postat de utilizatori în rubrica de comentarii, această responsabilitate revenind integral autorului comentariului.

După ce au fost postate, comentariile nu mai pot fi șterse sau modificate de către autorii acestora!